Felanmälan och garanti
Felanmälan som bostadsrättshavaren initialt bedömer som ett garantiärende mot tillverkaren JM (5 år för viss inredning, dock ej ytskikt, vitvaror, etc. där 2 år föreligger) och felanmälningar gällande vatten, värme och andra föreningsfrågor görs via formulären under "Kontakta oss" på hemsidan alternativt styrelsens e-postadress:
Jour
Vid akuta fel kontakta WIAB på telefon 08-80 20 40
Detta bör undvikas och ska endast ske:
- Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
- Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
OBS!
Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.
Vitvaror
Den tvååriga garantin på vitvaror har gått ut men vid fel på vitvaror i bostaden kan man kontakta leverantören för information och kostnadsförslag. Detta gäller för samtliga originalvitvaror förutom köksfläkten. Vissa vitvaror har dessutom längre garantitid beroende på vilket fel som inträffat.
Kontaktuppgifter: BSH Home Appliances AB, telefon 0771-11 22 77.
Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, telefon, E-nr och FD-nummer (var du hittar dessa nummer för respektive produkt anges i bruksanvisningen).